ΕΠΑνΕΚ 2014-2020

Αντιμετώπιση Μυοσκελετικών Κακώσεων

Το σύστημα του ανθρώπινου οργανισμού αποτελείται από τα οστά και τα μαλακά μόρια, όπως μυς, τένοντες, συνδέσμους κτλ. Οποιαδήποτε καταστροφή ή αλλοίωση των δομών αυτών μπορεί να χαρακτηριστεί ως μυοσκελετική κάκωση – πάθηση. Οι λόγοι που μπορούν να προκαλέσουν τέτοιες αλλαγές μπορεί να είναι εξωγενείς , όπως ένας τραυματισμός μετά από κάποιο ατύχημα . Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει μια καταστροφή πολλών δόμων ( μεγάλης σε έκταση κάκωση, μετά από τροχαίο ) ή την καταστροφή μιας συγκεκριμένης δομής. ( διάστρεμμα , θλάση κτλ. ) Άλλοι λόγοι που μπορούν να προκαλέσουν μυοσκελετικές αλλαγές είναι οι ενδογενείς παράγοντες , όπως είναι η οστεοαρθρίτιδα , η ρευματοειδή αρθρίτιδα κτλ.

Κάποιες από τις πιο συνηθισμένες μυοσκελετικές κακώσεις που αντιμετωπίζουμε στους χώρους των φυσικοθεραπευτηρίου ειναι:

οσφυαλγια – ισχιαλγία
αυχενικό σύνδρομο
περιαρθρίτιδα ώμου
οστεοαρθρίτιδα γόνατος – ισχίου
άκανθα πτέρνας

Επίσης αντιμετωπίζονται παθήσεις που η συμπτωματολογία τους απορρέει από βλάβες του κεντρικού νευρικού συστήματος όπως parkison, σκλήρυνση κατά πλάκας κτλ.
Φυσικοθεραπευτικά Μέσα

Κάποια από τα φυσικοθεραπευτικά μέσα που χρησιμοποιούμε είναι:

διαθερμία μικροκυμάτων
υπέρηχο
lazer
ηλεκτροθεραπεία – TENS
υπέρηθρη ακτινοβολία
υπέρηχος κρουστικών κυμάτων κτλ.

Τα φυσικοθεραπευτικά μέσα παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στο πλάνο αποκατάστασης μιας πάθησης.
Τεχνικές κινητοποίησης

Οι τεχνικές κινητοποίησης αποτελούν ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία του φυσικοθεραπευτή στην κατάρτιση του πλάνου αποκατάστασης . Η επιλογή της όποιας τεχνικής κινητοποίησης θα πρέπει να γίνει βασιζόμενη στην λήψη ιστορικού , στην αξιολόγηση και στην ιδία φύση της προσωπικότητας του κάθε ασθενή.

Κάποιες από τις τεχνικές που εφαρμόζονται στο φυσικοθεραπευτηριο μας είναι:

McKienzy
Mulligan